resepi kek planta

1 Blender butter dan gula Pukul sampai kembang. Satu lagi resepi kek yang telah lama popular dan biasa didapati terutama ketika hari raya Aidilfitri iaitu kek planta.


Pin On Oh Sweet

Berikut adalah bahan-bahan yang diperlukan.

. Resepi Kek Planta 1cwn plantamajerin cap apa pon boleh aje 2cwn tepung gandum cap apapon boleh 1cwn gula pasir 12cwn susu sejatcair 4biji telur gred b 1sk soda bikarbonat 1sk baking powder 1sb esen vanila. 4biji telur 250g gula halus manis 220g sederhana manis 250g majerin pelangi planta 250g tepung gandum cap bunga ros 70gml susu cair susu full cream. Kreasi untuk lebaran yang penuh kreativiti dan kegembiraan bersama keluargaBahan-Bahan 240g Planta 240g Gula Kastor 240g Tepung Gan.

Kek sarang semut atau kek gula hangus ini juga salah satu resepi kek yang mudah dan enak. Ni first post tentang periuk Noxxa. Ikut sahaja resipi dan cara yang dinyatakan.

Hari ni saya nak share resepi kek planta yang saya cuba buat menggunakan periuk Noxxa. 23 Resepi Kek Planta Image via Facebook. Kek marble adalah sejenis kek vanila yang dicorakkan seperti marble dengan sedikit adunan kek coklat.

Cara cara memasak. 1 cawan Planta. Banyak lagi resepi lain yang boleh kita buat dengan menggunakan PLANTA.

Resepi kali ini merupakan sebuah resepi kek yang paling popular dikalangan orang dulu-dulu. Dengar cerita bermula daripada 1 April 2022 sehingga 31 Mei 2022 PLANTA akan menganjurkan pertandingan. Resepi kek guna blender reesepi kek mudah guna blender resepi kek senang guna blender resepi kek simple guna blender.

Memang periuk ni curlasttt uollsss. 1Pukul gula dengan marjerin jadi putih dan sebati. Kek Mentega yang saya sediakan sebelum ini di SINI juga sangat sedap.

Menyediakan pelbagai resepi masakan tradisional masakan barat kek dessert dan pelbagai lagi. Kalau sebelum ini saya telah membuat kek Marble di SINI yang memang menepati citarasa saya tapi itu tidak menghentikan usaha saya untuk terus mencuba resepi resepi kek butter yang sedap. Alhamdulillah saya dah try buat resepi dari chef Azmin zain kek planta rainbow Tanpa bahan penaik tapi ia tetap naik gebu dengan jayanya.

Resepi ini dikongsi oleh Khairul Hasrol di laman Facebook. Semoga resepi- resepi ini boleh membawa inspirasi dan keceariaan kepad. 1 cawan gula pasir.

Lagi pulak anak saudara saya Farhan dan As akan berkunjung boleh juga dibuat hidangan dan bekalan mereka balik nanti. Satu adunan yang chef bagi saya bagikan dua. Jadi kalau tak pernah masuk dapur bakar kek pun tak ada masalah.

3 biji telur Saya buang pusatnya. 1 cawan tepung gandum. Panaskan oven 200 C.

Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia. Nak steam boleh nak bakar boleh nak goreng nak merebus. Bakar api atas bawah suhu 180C selama 50 minit bergantung pada tahap kepanasan oven.

Boleh dinikmati sambil bersantai bersama keluarga juga pasti mereka suka. Resepi Kek Planta 1cwn plantamajerin cap apa pon boleh aje 2cwn tepung gandum cap apapon boleh 1cwn gula pasir 12cwn susu sejatcair 4biji telur gred b 1sk soda bikarbonat 1sk baking powder 1sb esen vanila. Resepi ini dikongsikan oleh Intan Diee Intan dan telah mendapat banyak likes dan share di Facebook.

1 cawan air panas. PLANTA bukan sahaja boleh digunakan untuk biskut dan kek sahaja tau. Tontonilah video- video resepi moden biskut dan kek Planta sempena bulan Ramadhan ini.

Selain daripada resepi ini ada. Akhir sekali masukkan air panas kacau rata. Dahulusuhu ikut Oven masing² ye.

Hmm sebenarnya saya pun tak tahu kenapa saya teringin sangat nak membuat Kek Pisang bukanlah nak makan Kek Pisang sangat pun. Saya melihat resepi Kek Pisang ini dari facebook ALeen Aireish. Kek mentega ini selalu dihidangkan waktu minum petang untuk anak-anak mahupun diberikan pada saudara mara jika ada buat kenduri.

Pusat telur tu yang menyebabkan hanyir. Resepi resepi lain yang menarik. Kek marble kampung ini menggunakan marjerin Planta dan bukannya butter seperti kek marble yang biasa didapati dibakeri-bakeri atau cafe-cafe.

2 Cawan Planta 2 Cawan gula Telor 6 biji 2 Cawan. Saya memang peminat kek Mentega atau Kek Marble yang simple tetapi gebu dan moist. Didalam bekas lain campurkan gula dan planta sehingga kembang dalam 3 minit.

4Kemudian masukkan tepungesen vanilla dan baking powder. 7Bakar pada suhu 160 selama 35 minit ikut oven masing-masing. Zaman dulu kalau buat kek memang menggunakan majerin.

Macam-macam resepi boleh buat guna periuk ni. Kek planta klasik memang menjadi pujaan dari dahulu tak ditelan zaman. Yes saya agak ketinggalan ramai yang dah pun memiliki.

Mungkin kerana bahan-bahannya yang tak banyak cara nak buat pun senang je membuatkan. 6Kemudian masukkan dalam loyang. 12 cawan susu pekat manis.

Rehatkan adunan selama 10-15 minit supaya soda bikarbonat bertindak balas. 1 cawan planta 1 cawan gula halus 1 sudu teh esen vanilla 3 biji telur ayam Gred A 2 sudu makan susu pekat manis 2 cawan tepung gandum 1 sudu teh baking powder Pewarnaperasa pilihan. 1 sudu kecul baking powder.

Bakar kek menggunakan api bawah selama 30 minit dan selebihnya guna api atas bawah sehingga kek betul-betul masak. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. So dengan gigihnya saya buang pusatnya dengan harapan kurang sket hanyir telur tu.

Huhu 1 sudu kecil esen vanilla Kat rumah dah habis esen vanilla saya letak. Classic Butter Cake atau Kek Mentega Klasik memang selalunya dikaitkan dengan kek kegemaran yang mak-mak selalu buat dirumah. Ha senang kan resepi kali ini.

1 cawan majerin Planta 1 cawan tepung gandum 1 sudu kecil baking powder 3 biji telur. Kita Guna Planta je. Untuk kek gebu tidak perlu guna mixer.

LiNa Pg bakar selama 40 minit 5. 2Masukkan telur sebiji demi sebiji. Lagi pulak bahan bahan yang digunakan pun sangat simple.

Resepi Kek Planta Mudah dan Ringkas Resepi Kek Planta. Sementara itu boleh panaskan ketuhar pada suhu 150C selama 10 minit. Nak tengok antara resepi yang telah saya cuba dan sangat saya suka klik di SINI.

Kalau mahu kukus boleh kukus selama 40-45 minit. Kek ini sangat nostalgia kepada zaman remaja sewaktu dibangku persekolahan saya dulu. Saja ikut petua orang tua-tua.

Bukan sahaja mudah nak membuatnya malah bahan yang diperlukan juga sangat basic dan murah. Bahan bahan resepi kek pelangi sukatan cawan.


Pin On Kek


Pin On Cake


Pin On Resepi Kek


Pin By Stephanie Ahmoi On Selamat Hari Raya In 2021 Lapis Kembang Jam


Marble Cake Rose Asian Cake Cake Recipes Resep Cake


Pin On Cik Manggis Recipes


Pin On Haya Habibah


Pandan Screwpine Chiffon Cake Pandan Chiffon Cake Chiffon Cake Pandan


Pin On Yummylicious Cakes N Brownies


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin On Resepi Camilan


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin By Fajriani Ambo On Recipies Food Food And Drink Traditional Cakes


Pin On Resep Cake


Pin On Recipes


Pin On Resepi Kek


Pin On Mufin Cupcake Cake Cooking Fanpage


Pin By Ayu Majun On Cakes Makanan Makanan Dan Minuman Makanan Manis

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel